نکاتی که قبل از شروع لومیون و انیمیشن باید بدانید

نکاتی که قبل از شروع لومیون و انیمیشن باید بدانید
چکیده این مطلب : انتشار : 14724

در این مقاله قصد داریم توضیحات مختصری را در رابطه با انیمیشن سازی خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا بیشتر با دنیای انیمیشن و معماری آشنا شوید . پس در ادامه شما با نرم افزار لومیون و توانایی های این نرم افزار قدرتمند در بخش انیمیشن آشنا خواهید شد



 قبل از شروع انیمیشن و لومیون باید بدانید

ساختن انیمیشن با لومیون

توانایی های لومیون در ساختن انیمیشن

در این مقاله قصد داریم توضیحات مختصری را در رابطه با انیمیشن سازی خدمت شما عزیزان  ارائه دهیم تا بیشتر با دنیای انیمیشن و معماری آشنا شوید . پس در ادامه شما با نرم افزار لومیون و توانایی های این نرم افزار قدرتمند در بخش انیمیشن آشنا خواهید شد.

انیمیشن سازی نرم افزاری چیست ؟

در یک تعریف عامیانه، هر نوع حرکت و خطای دید در محیط نرم افزار های سه بعدی و دو بعدی را انیمیشن یا پویا نمایی می نامیم.

انواع تولید انیمیشن

ساختن انیمیشن در دنیای امروز حرفه ای پول ساز بوده ، و به یک صنعت بزرگ تبدیل شده و بسیاری از کشورهای دنیا از این صنعت  ، به اقتصاد بسیار بالایی دست پیدا کرده اند.

انیمیشن یا حرکت و پویانمایی را میتوان به چند بخش تقسیم نمود :

انیمیشن های کودک:  که برای تفریح و سرگرمی کودک و نوجوان ساخته می شود.در گذشته انیمیشن ها به صورت دوبعدی و امروزه بیشتر انیمیشن های 3بعدی ساخته می شود.بسیاری از ما باشخصیت ها و کاراکترهای آنها ارتباط نزدیک برقرار کرده ایم. و خاطرات زیبایی از دوران کودکی و تلویزیون و تماشای کارتون در ذهن ما نقش بسته است.


انیمیشن صنعتی:  در دنیای انیمیشن از هر روشی میتوان مشتری و مخاطب را جذب نمود. انیمیشن های صنعتی برای معرفی محصولات و یا پروژه استفاده می شود به روش های دوبعدی یا گرافیکی  موشن گرافیکو یا سه بعدی  برای تبلیغات می توان از آن بهره برد.

در ادامه قصد داریم انیمیشن هایی که بیشتر گرایش صنعتی داشته اند را توضیح بدهیم که  حتی برای پروژه های عمرانی و معماری جهت معرفی پروژه کاربرد خواهند داشت .

انیمیشن سازی در معماری

بسیاری از دانشجویان معماری علاقه مند هستند که پروژه های دانشجویی و یا پایان نامه های خود را به صورت انیمیشن ارائه دهند،  حتی بساری از افراد علاقه دارند که در مسابقات معماری به همراه گروه طراحی، طرح های خود را به صورت انیمیشن نیز ارائه دهند. آنها بر این عقیده اند که در نمایش انیمیشن میتوان، به بهترین شکل ممکن جزییات موضوع را ارائه داد. و در مقابل ، بیننده نیز راحت تر با آن ارتباط برقرار خواهد کرد .

با چه نرم افزارهایی میتوان انیمیشن ساخت؟

حالا که صحبت از انیمیشن شد، بسیاری از افراد این سوال در ذهن شان شکل می گیرد که انیمشین را به چه صورت ایجاد کنند و با چه نرم افزاری می توان بهترین نتیجه را گرفت.

نرم افزار های ساخت انیمیشن

اگر بخواهیم در بخش معماری مقوله انیمیشن سازی نرم افزار های مختلفی را معرفی کنیم، بی شک یکی از بهترین و قوی ترین پروژه ها را می توان با نرم افزار تری دی مکس و مایا انجام داد. شما با استفاده از این نرم افزارها علاوه برآنکه توانایی لازم در حرکت های کاراکتر دوربین و تمام آبجکت های صحنه را خواهید داشت، بلکه با استفاده از موتور رندرهای قدرتمند مانند منتال ری، آرنولد ،وی ری  که برروی این نرم افزار ها  ارائه شده یا نصب میشوند  ، می توانید بهترین خروجی از متریال ها و نورها و در نهایت انیمیشن را داشته باشید.

 

نقاط قوت تری دی مکس در انیمیشن سازی

حرکت کاراکترها ی انسن و حیوان و حتی موجودات تخیلی به صورت دلخواه

حرکت دوربین به صورت آزاد و هدفدار

ایجاد جلوه های ویژه سینمایی

ایجاد انواع نورها و ادیت کردن آن و انیمیشن

ایجاد لایه بندی های انیمیشن و مدل های صحنه

اضافه کردن موسیقی داخل نرم افزار

توانایی تطبیق دوربین و تراکر دوربین تری دی مکس، با دوربین واقعی و طبیعی

اضافه کردن حرکت های سیستم موشن کپچر جهت ایجاد حرکت طبیعی و ضبط شده

و بسیاری از نقاط قوت دیگر که به دلیل خارج شدن از بحث معماری از بیان آن صرف نظر کرده ایم.

نقاط ضعف تری دی مکس در انیمیشن

زمانی که بخواهیم از نقاط ضعف این نرم افزار سخن بگوییم کمی قلم نویسنده سخت حرکت می کند.آن هم فقط یک دلیل دارد.تعصب نرم افزاری به خاطر تواناییهای که این نرم افزار داشته است.

دلایلی مانند عدم سخت افزار قوی هنگام عملیات رندر، یا عدم توانایی های فردی موقع کار می تواند تاثیر بالایی در روند پروژه و کار با این برنامه داشته باشد.

از آنجا که این نرم افزار هنگام عملیات رندر نیاز به پردازنده با توان بالا دارد، زمانی که تصمیم به حرکت و انیمیشن و مراحل انجام رندر داشته باشید، پردازنده شما با تمام توان شروع به محاسبه نور،  متریال، حرکت و ... می کند. و دیگر قادر به انجام کار با آن سیستم نخواهید بود. تا پروسه رندر و مراحل ساخت انیمیشن پایان یابد. زمان زیاد جهت اتمام رندر، مدت زمانی طولانی برای ساخت انیمیشن با خروجی رئال، و نیاز به دانش و تخصص بالا  می تواند یکی از نکات خسته کننده در این نرم افزار باشد. البته  به همان نسبت زمانی که خروجی با کیفیت رزولوشن عالی و در حد فیلم های سینمایی را مشاهده کنید، خستگی را از وجودتان خارج می شود.

ساخت انیمیشن در lumion

یکی از بهترین و شایسته ترین اتفاقات در صنعت معماری، حظور نرم افزار لومیون در این عرصه می باشد.این نرم افزار در چند سال اخیر به اندازه ای  قدرتمند شده ، که باعث شد بیشتر شرکت های معماری این نیاز را در خود حس کنند که آن را یاد گرفته و حتی این خلا را در شرکت حس کنند که نیاز به شخصی در تیم طراحی خود دارند، که انیمیشن سازی را با این نرم افزار انجام دهد.

دلایل مختلفی از جمله سادگی، کاربردی بودن و قدرت نورپردازی و متریال دهی و آبجکت های آماده  باعث جذب معماران  به این نرم افزار شده است.شما در این نرم افزار به راحتی می توانید، مدل های ساده و خام را که در نرم افزارهایی مانند تری دی مکس، رویت، اسکچاپ و ....انجام کرده اید ، وارد این نرم افزار کنید و با توجه به ابزارهای نورپردازی و متریال دهی کار را تکمیل کنید.

قدرت شبیه سازی آب در لومیون

یکی از زیباترین و جذاب ترین بخش در لومیون زمانی است، که شما متریال آب را به یک آبجکت اختصاص می دهید. و در یک لحظه متوجه حرکت و مواج بودن سطح آن خواهید شد ، می توانید دوربین را بر روی سطح آب یا زیر آب حرکت داده و جلوه های کاستیک را مشاهده کنید.

حرکت و انیمیشن در lumion

با این نرم افزار شما قادر خواهید بود،از آبجکت های متحرک و آماده در داخل صفحه خود استفاده کنید. کاراکترهایی از انسان در حال راه رفتن، صحبت کردن و ...یا پرندگان در حال پرواز و ....همه این امکانات تنها با یک کلیک در محیط نرم افزار قابل انجام است ، و با توجه به حرکت های از پیش تعریف شده، شروع به نمایش و حرکت خواهند کرد .

 

 

 

انیمیشن سازی معماری در لومیون

ار آنجایی که این برنامه، از ابتدای کار جهت انیمیشن سازی پروژه های معماری ساخته و طراحی شده است، شما علاوه بر حرکت دادن خواهید توانست تمام آبجکت های محیط را در آن وارد کنید، و با امکاناتی از قبیل ایجاد فیلم، حرکت دوربین را برای پروژه خود شبیه سازی کنید.

نقاط قوت لومیون

شما می توانید آبجکت ها را از برنامه های سه بعدی وارد محیط نرم افزار لومیون کنید.

که این مهمترین نکته در این نرم افزار به شمار میرود

شبیه سازی های جوی به راحتی قابل انجام خواهد بود.

ایجاد روز آفتابی و یا نمایش ستاره هاو حرکت ابرها فقط با یک کنترل در محیط قابل انجام است.

رندر و انیمیشن سازی در لومیون سریع  وبا سرعت بالا قابل انجام خواهد بود.

صداگذاری بر اساس محیط به صورت آماده در لومیون قرار داده شده است.

و البته تمام این امکانات با داشتن یک سخت افزار مناسب راحت تر قابل انجام میباشد که

 

پیشنهاد میکنیم مقاله سیستم مناسب برای رندرینگ را مطالعه کنید .


امیداریم با مطالعه این مقاله و آشنایی اولیه با نرم افزار های تولید انیمیشن متوجه اهمیت این صنعت و درآمد های عالی این تخصص در کشور ایران و در دنیا شده باشید . 

  برای درک بهتر و آموزش تخصصی این نرم افزار و آشنایی با ریز ترین امکانات آن و تولید یک انیمیشن حرفه ای ،پک آموزش لومیون در معماری را نیز  مشاهده نمایید . که به صورت کاملا فارسی و با بیانی روان توسط استاد مجتبی امیرخانی تولید و ضبط گردیده  و پاسخ تمام سولات شما در زمینه معماری و تولیدات انیمیشن با لومیون  در این مجموعه داده شده است .

 ما اینجاییم تا به تو اجازه ندهیم رویاهای خودتان را فراموش کنید

سایت تخصصی معماری و نرم افزار های معماری . تری دی خانی

3dkhani.ir

 


دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

aftereffect-training-package-in-architecture

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

The-object-is-ready-for-3dmax

آبجکت آماده تری دی مکس

در این بسته آموزشی آبجکت های آماده با موضوعات مختلف برای طراحی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی . برای فضاهای مسکونی . اداری . ورزشی . پارک . ساحل . تجاری . پزشکی . و غیره تولید و جکع آوری شده است

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

نظرات

محمدمهدی
۱۳۹۹/۰۸/۰۲
سلام.ببخشید مگر تو لومیون نمیشه که یک انسان رو مثلا هر طور خواستیم به راحتی حرکت بدیم و خودمون نحوه ی حرکت و...اش رو بسازیم؟ لطفا پاسخ رو به ایمیل بگین لازمم
تری دی خانی

سلام . به صورت دلخواه در مسیر مشخص میتونیم حرکت بدیم . اما فیگور خاصی در کاراکتر نمیتونیم تعریف کنیم و پیش فرض برنامه لومیون هست . اگر جداگانه وارد بشه بله . 

محمد
۱۴۰۰/۰۷/۲۰
ایا با لومیون میشپد انیمیشن های ساده ی اموزشی ساخت ؟مثلا در مورد ایمنی و حوادث
تری دی خانی

سلام وقت بخیر . در حد سناریو ساده اما با کیفیت . بله میشه .یک مقدار خلاقیت میخواد . در کل شدنی هست 

محصولات پیشنهادی مرتبط

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی