چگونه در ویری نورپردازی داخلی انجام دهیم

چگونه در ویری نورپردازی داخلی انجام دهیم
چکیده این مطلب : انتشار : 5180

بسیاری از هنرجویان درباره اینکه چطور میتوانیم نورپردازی های داخلی را بسیار زیبا و طبیعی انجام دهیم سوال می پرسند. برای آنها این سوال پیش می‌آید که در رندر های حرفه ای به چه نکاتی باید توجه کرد.

چگونه در ویری نورپردازی داخلی انجام دهیم

 بسیاری از هنرجویان درباره اینکه چطور میتوانیم نورپردازی های داخلی را بسیار زیبا و طبیعی انجام دهیم سوال می پرسند.

 برای آنها این سوال پیش می‌آید که در رندر های حرفه ای به چه نکاتی باید توجه کرد.



 

و سوالاتی از این قبیل

 چرا رندر های ما طبیعی نمی شود- چرا نورپردازی هایی که انجام میدهیم دارای نویز می باشد- چرا کارهای ما و رندر های داخلی کیفیت لازم را ندارد- چرا وقتی نور پردازی میکنیم صحنه های ما سیاه و تاریک می شود.

 اینها مشکلاتی است که بسیاری از افراد تازه کار با آن روبه رو هستند و بدون دانش و آگاهی از از رفتارهای نور می‌خواهند با استفاده از پلاگین وی ری و نرم افزار تری دی مکس نورپردازی کنند. به همین دلیل ما بیشترین تمرکز خود را در هنگام تهیه بسته آموزشی ویری بر روی قوانین نور و متریال ها گذاشتیم تا هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی هیچ مشکلی برای نور پردازی ورندر های خود نداشته باشند .

برای یک رندر طبیعی شما حتما و حتما باید رفتارهای طبیعی نور را بررسی کرده و سپس وارد نرم افزارهای شبیه سازی شوید

 در مقالات قبلی درباره این نکته که تری دی آرتیست ها به چه نکاتی توجه می کنند تا رندر های آنها طبیعی شود صحبت کرده ایم. در مرحله اول شما باید قوانین نور ها را صحیح درک نمایید .

 قوانین نورپردازی چگونه است.

 وقتی صحبت از قوانین نورپردازی می شود ابتدا شما باید به عنوان یک طراح یا معمار ماهیت نور را شناخته و رفتارهای نور را مورد بررسی قرار دهید.

 اینکه هرکدام از نورها چه عملکردی داشته و چگونه می توان از آنها در محیط نرم افزارهای سه بعدی جهت شبیه سازی نور استفاده نمایید. و به عنوان یک معمار چگونه محیط اطراف خود را نگاه میکنید . آیا شما هم مانند یک شخص معمولی به راحتی از جلوی یک بنا عبور کرده و سطحی به آن نگاه می کنید . یا ساعت ها به آن خیره می شوید و هر لحظه در ذهن خودتان آن را از جوانب مختلف حجم نور و متریال مورد بررسی و آنالیز قرار میدهید .

رفتار متریال ها در مقابل نور چگونه است

 اگر فقط به رفتارهای نور در طبیعت دقت کنیم و ذهنمان را به سمت نور ها جلب نماییم ،دیگر به متریال ها و رفتار آنها نسبت به نور توجه نخواهیم کرد. در حالی که بسیاری از طراحان و معماران نیازمند آن هستند تا علاوه بر بررسی  نورها رفتار متریال ها و رنگ ها را نیز بررسی نمایند. این که هر کدام از متریال ها در ساعت های مختلف روز در مقابل نور های طبیعی و مصنوعی چه رفتار و عکس‌العملی را از خودشان نشان می‌دهند بسیار حائز اهمیت است. مانند انسانهایی که با رنگ پوست و لباس های گوناگون در جامعه راه می روند .

 مثال. شما در حال قدم زدن در یک خیابان هستید. و نور خورشید به صورت ملایم به بخش هایی از ساختمان پنجره ها و ستون ها برخورد می کند و شما در این حالت رفتار نور و حجم ها را مشاهده کرده و عکس العمل متریال ها را در مقابل یک نور طبیعی خواهید دید .از خودتان میپرسید اینها را چطور ایجاد کنم .  حال اگر نیاز داشته باشید که همین فضا را شبیه سازی نمایید . باید تمام مراحل نورپردازی شدت نور رنگ نور و حجم سازی ها را در نرم افزار سه بعدی  مانند تری دی مکس اسکچاپ یا رویت و غیره به دقت انجام دهید. و شاید همین فضا را به صورت یک رندر در شب نمایش دهید باید تمام متریال ها و نور های شب را در محیط طبیعی بررسی نموده و ساختمان ها تابلو ها و پارک ها و پیاده رو ها را در شب بررسی کنید و تمام نقاط نور را در نرم افزار شبیه سازی نمایید.

 نورپردازی داخلی به شناخت نور ها بستگی دارد.

 زمانی که شما در محیط داخل خانه نشسته اید می‌توانید به رفتارهای نور در ساعت های مختلف روز توجه کنید. اگر در پذیرایی نشسته اید می‌توانید نورهایی که از بیرون خانه وارد محیط داخلی شده و به کف اتاق یا کف آشپزخانه برخورد می کند را بررسی کنید. این که نور ها در چه ساعاتی از روز از شیشه های شفاف عبور کرده و به روی مبل و کف خانه برخورد کرده و از انعکاس فوتون های نور فضای داخلی خانه روشن می شود.  و مطمئناً در این ساعت از روز نور مصنوعی در خانه نداریم و لامپ ها خاموش است . تمام نورپردازی داخلی را با استفاده از نور طبیعی که از بیرون دریافت میکنیم روشن شده است.

 اگر در همان جایی که نشسته ایم مدت زمان و ساعاتی بگذرد و خورشید غروب کند فضای خانه تاریک شده و ما نیازمند آن هستیم تا از نورهای مصنوعی برای روشن کردن فضای داخلی هال پذیرایی و آشپزخانه استفاده کنیم

 پس در اینجا دو نوع نورپردازی داریم نورهایی که با استفاده از نور خورشید فضا را روشن کرده و  نورهایی که با استفاده از منابع نور مصنوعی در فضا ایجاد می شود.

  پلاگین وی ری و تری دی مکس چه نوع نور هایی دارد

 ما در نرم افزار تری دی مکس و موتور رندر VRAY هیچ محدودیتی از بابت شبیه‌سازی نور نخواهیم داشت. شما به راحتی می توانید در نرم افزار تری دی مکس تمامی منابع نور را شبیه سازی کرده و به صورت محیط کاملاً طبیعی نمایش دهید. نرم افزار 3DMAXدر هنگام نورپردازی به قدری قدرتمند عمل کرده که به شما این امکان را می دهد برای انتخاب صحیح نورها در هر ساعت از روز بتوانید از یک منبع نور و پارامترهای آن جهت شبیه سازی استفاده کنید.

 نکات مهم هنگام نورپردازی در تری دی مکس

 زمانی که شما نیاز به نورپردازی در محیط تری دی مکس و پلاگین وی ری داشته باشید فقط انتخاب یک نور و کلیک کردن در محیط و خلق یک نور نمی تواند نتیجه دلخواه را به شما بدهد.

 پس هنگام نورپردازی باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

 شما پس از شناخت نور ها و اینکه چه نوع نورپردازی را نیاز دارید می‌توانید نور مورد نظر را انتخاب کرده و در داخل محیط خود آن را ایجاد نمایید. اما برای آنکه نور های داخلی بتواند صحیح ترین حالت ممکن را به شما نمایش دهند نیاز است تا پارامترهای نورها را به دقت بررسی کرده و به صورت صحیح و اصولی آن ها را تغییر دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را از کار بگیرید.

 بسیاری از کاربران  هنگام کار کردن با نرم افزار تری دی مکس و موتور رندر وی ری بدون هیچ آگاهی و اطلاعاتی ، نور ها را در محیط نرم افزار ایجاد کرده و به صورت اتفاقی و کاملا اشتباه شروع به تغییر پارامترها می کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند. در این حالت نه تنها کار آنها نتیجه‌بخش نخواهد بود بلکه زمان رندر را به شدت افزایش داده و کیفیت کار را خراب میکند.

جهت بررسی نور ها در نرم افزار ویری مقالات قبلی و نورپردازی های زیر مراجعه نمایید. حتی در پک وی نیترو به بررسی تمام بخشهای موتور رندر ویری و تنظیمات نور و متریال ها رسیده ایم.

 

کمی عاشقانه و رویایی به دنیای رندر و متریال نگاه کنید .

پس قبل از شروع نورپردازی کمی در خیابان قدم بزنید کوچه ها را ببینید.رفتار نور ها را بر روی اشیا مشاهده کنید. حرکت افراد را در پیاده رو و خیابان را ببینید . انعکاس محیط بر روی بدنه خودرو و انعکاس خانه ها و درختان در شیشه های ساختمان را ببینید. کمی به صدای حرکت افراد و خش خش برگ ها دقت کنید به دقت تمام آنها را بررسی کرده و با گوشی خود از همه آنها عکس بگیرید سپس آنها را در آرشیو خود نگه داشته و قبل از نورپردازی در نرم افزارهای سه بعدی آنها را به دقت مشاهده نمایید تا رفتارهای نور و متریال ها را به درستی در نرم افزار شبیه سازی کنید.

 


دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

3d max-training-package-in-architecture

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

Teaching-3D-cabinet-design

آموزش طراحی سه بعدی کابینت

پکیج آموزش کابینت ممبران بهترین نرم افزار های طراحی سه بعدی کابینت کدام است آموزش طراحی کابینت با تری دی مکس را چطور شروع کنم آموزش طراحی کابینت کلاسیک ، کابینت ممبران،کابینت مدرن ، کابینت ام دی اف در پکیج طراحی کابینت تری دی خانی قرار داده است آنالیز طراحی کابینت و طرح های قابل اجرا در نرم افزار های سه بعدی کابینت چگونه کابینت ممبران بسازیم ابتدا باید بدانید پکیج طراحی کابینت را چکونه انتخاب کنید در این پکیج آموزشی کابینت ، به شکل کامل به آموزش دو نرم افزار های طراحی سه بعدی به شکل کاملاً پروژه محور ، همراه متریال نور و رندر و مدل های آماده برای طراحی کابینت آشپزخانه پرداخته شده است شاید این سوال برای شما پیش بیاد که در این پکیج آموزشی طراحی سه بعدی کابینت تری دی خانی چه نرم افزارهایی آموزش داده شده است و ما برای یادگیری طراحی کابینت آشپزخانه در این پکیج چه نرم افزار های سه بعدی را آموزش خواهیم دید امروزه پر کاربرد ترین نرم افزار های سه بعدی برای طراحی کابینت در سبک های مدرن و طراحی ممبران یا کابینت کلاسیک دو نرم افزار قدرتمند 3dmax و نرم افزار سه بعدی اسکچاپ می باشد

aftereffect-training-package-in-architecture

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی