چهار نکته حیاتی درباره رندر که تو از آن بی خبری

چهار نکته حیاتی درباره رندر که تو از آن بی خبری
چکیده این مطلب : انتشار : 20577

بسیاری از کاربران و معماران که با نرم افزار سه بعدی مشغول به کار هستند برایشان مهم بوده که پس از یادگیری برنامه های سه بعدی بتواند یک رندر یا خروجی خارق العاده از کارشان تهیه کنند


چهار نکته حیاتی درباره رندر که تو از آن بی خبری



مجتبی امیرخانی معمار ومدرس نرم افزار های معماری

بسیاری از کاربران و معماران که با نرم افزار سه بعدی مشغول به کار هستند برایشان مهم بوده که پس از یادگیری برنامه های سه بعدی  بتواند یک رندر یا خروجی خارق العاده از کارشان تهیه کنند و همیشه با دیدن رندر های حرفه ای این سوال را می‌پرسند آنها چه نکاتی را در کارهای خود رعایت ‌می کنند  و چگونه خروجی یا رندر  آنها آنقدر زیبا می شود که حتی تفاوت عکس و رندر را متوجه نمی شویم  و چرا من نمی توانم .


چهار  نکته ای که می‌تواند نگاه شما را درباره این موضوع تغییر  دهد .در این مقاله بررسی کرده که با آن ها می پردازیم . آیا برای حرفه ای شدن موتور رندر ها فرق می کنند .

ابتدای صحبت هیچ فرقی نمی کند با کدام موتور رندر می خواهید نور پردازی کنید .و یا اینکه چقدر درباره موتور های رندر مختلف تحقیق کرده اید . یا هدف از نور پرازی شما نور شب باشد یا روز و فارغ از اینکه با کدام نرم افزار سه بعدی می خواهید مدل سازی کنید و در نهایت متریال و نور ها را اعمال کنید . 


مهمترین عامل دقت کردن به قوانینی خواهد بود که شما را برای هرچه بهتر شدن رندر هایتان  و خروجی کار کمک خواهد کرد . در این مقاله هم قصد داریم به این نکات اشاره کنیم اما شاید به جای توضیحات و ذکر موارد  از دید خودمان بهتر باشد نمونه کار های افراد حرفه ای را برای خودمان الگو قرار داده و نقاط مشترک آن را پیدا کنیم ، آنها به چه نکاتی در نرم افزار های سه بعدی و یا موتور های رندر توجه می کنند .


الگو برداری رندر از حرفه ای ها و آرتیست ها

بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان جهان گاهی به جای توجه به دستورات مربی و یا تمرین های فشرده و برنامه ریزی های ورزشی ترجیح میدهند ساعت ها نظاره گر مبارزه یک قهرمان باشند و تمرین های او را هم مشاهده کنند تا متوجه عملکرد و شگرد های او شوند . این قاعده در دنیای آرتیست ها نیز مستثنی نخواهد بود و می تواند بهترین مربی برای شما پیروی از عملکرد قدرتمندان تری دی آرتیست ها باشد 



.اما شاید این کار به همین راحتی هم امکان پذیر نباشد و خیلی از آنها تکنیک های کارشان را هرگز فاش نخواهند کرد . اما در این مقاله به اینکه آنها چه مواردی را درک کرده اند که تا حد زیادی رندر های آنها به واقعیت نزدیک شده و شاید مرز بین دنیای مجازی و واقعی را در هم شکسته باشند اشاره خواهیم کرد ، و همینطور به طور کامل و حرفه ای در پک آموزش ویری و تری دی مکس از گروه تری دی خانی به صورت حرفه ای و تصویری از تمام روند طراحی و تکنیک های افراد حرفه ای صحبت شده و متریال های طبیعی را در بسته آموزشی ویری به روش آنها توضیح داده ایم بی شک برای هر تری دی آرتیست طراح و معمار  میتواند بسیار اهمیت ویژه ای داشته باشد و با توجه به این نکات و تغییر در کیفیت کار خروجی حتی می تواند بازار کار متفاوتی را تجربه کند . پس با هم نگاهی به  چهارنکاته مشترک کاربران حرفه ای نرم افزار های سه بعدی خواهیم انداخت .



 نکته اول

برای رندر خوب مدل سازی خوب در اولویت قرار دارد

 به نظر شما کاری نداریم فقط از خودتان بپرسید مرحله قبل از رندر همان مدل سازی خودتان را چطور گذرانده اید بیشتر یاد موضوع انشا دبستان می‌افتیم که تابستان خود را چگونه گذرانده اید مطمئناً یک روند اولیه از کار می تواند تاثیرات بسیار زیادی در مراحل بعدی کار ما نداشته باشدیک رندر حرفه ای در مرحله اول به یک مدل خام حرفه ای نیاز دارد اگر در این قسمت هنوز کامل نشده اید پس پیشنهاد می کنم برگردید و مدل سازی را شروع کنید و کارتان را اصلاح کنید . این بار به جزییات طراحی بیشتر دقت کنید .



بر خلاف تصور بسیاری از معماران و هنر جوهی معماری ، نیاز نیست قوانین معماری و هویت معماری و درک فضا و این موارد رو در کار انجام دهید . ایده ها و نظریه های معماری هیچ گاه برای شما در آمد زا نخواهد بود و همه مربوط به دوران تحصیل در دانشگاه بوده  و هیچ تاثیری در روند طراحی و کیفیت خروجی کار شما  امروز نخواهد داشت . دقت به جزییات در طراحی و مدل سازی و حتی دیدن دنیای واقعی و اعمال کردن یکایک آنها می تواند بهترین مربی معماری باشد که اولین نکته ایست که حرفه ای ها بسیار به آن اهمیت می دهند.

 نکته دوم

 

متریال ها و آبجکت ها را در نرم افزار صحیح مدیریت کنیم

 متریالها یا مواد اولیه قرار گرفته روی آبجکت های تری دی مکس  را درست تشخیص دهید و از رفتار متریال ها آگاه باشید اگر نورپردازی حرفه‌ای می خواهی مدل های خودت را درست متریال بده خیلی از افراد شاید ظاهر مناسبی نداشته باشد اما به دلیل پوشش زیبایی که دارند برای ما جذاب بوده و جلب توجه می کنند شمایک شخص خوش استایل با لباس کهنه و ژولیده را ترجیح می دهید یا فردی با پوشش مناسب و لباس های جذاب ؟



انسان ها عاشق زیبایی عاشق رنگ و طبیعت هستند  رنگها با روح شما بازی می‌کنند کنترل حواس شما را به دست می گیرند ، مانند موسیقی های دلنواز که گاهی با شنیدن آن از خودتان بیخود می شوید و ناخودآگاه به یاد کسی یا یک صحنه و یکروز در جایی با شخصی خواهید افتاد ، حال یا خوشحال یا ناراحت این حسی است که بعداز شنیدن موسیقی به شما انتقال داده می‌شود .یک عطر خاص شما را یاد شخص خواهد انداخت و این در ذهن شما در سال‌ها قبل ثبت شده و اگر سالهای سال بگذرد شما همچنان با یک بوی عطر یاد شخص مورد نظر خودتان خواهید افتاد حس ها قابل انتقال و زنده کردن خاطرات شیرین یا تلخ شما خواهند بود. پوشش خودتان را مرتب کنید و به ترکیب  بندی رنگها دقت کنید و با همان حساسیت به ظاهر خودتان روح بدهید ،بی‌دلیل یک رنگ چوب کف متریال یا روتختی و رنگ کابینت را از روی هوس و دلخواه انتخاب نکنید حرفه ای ها  یا ترکیب بندی رنگ و متریال های خودشان را بررسی می‌کنند و بی‌دلیل متریال ها را انتقال نمی دهند و باز هم از طبیعت الگو بگیرید .




به کارهای خود روح بدهید بگذارید کارتان یک خاطره یک حس در بیننده ایجاد کند و سبک کار شما را بداند .

 نکته سوم

کنترل نور های موتور رندر

 نورها با نورها بازیکن اما بازیچه آنها نشو  این مقاله ایست که در همین سایت منتشر کردیم و درباره نور ها و رفتار آنها بارها صحبت کردیم شما تفاوت نورهای روز و شب نورهای ظهر و غروب یک روز پاییزی و یک نور غروب تابستان را باید حس کنید چشمان خود را ببندید نور را لمس کنید، این کلمه اغراق نیست بلکه واقعاً می‌توانید با بستن چشم هایتان آن را حس کنی .نه آنکه دیگر نور را نبینی منظور این است که به شکل دیگری آن را  ببینید.



طولانی بودن سایه ها را حس کنید رنگ و متریال قرارگرفته بر روی مدل ها و آبجکت ها را به دقت بررسی کنید، از خودتان بپرسید رندری که می خواهید بگیرید چه زمان و ساعتی خواهد بود. در قسمت زیر زمان گذاری در نرم افزار تری دی مکس را به صورت کوتاه و تصویری آموزش داده‌ایم ساعت و زمان دلخواه را می توانید وارد کنید حتی برای مناطق جغرافیایی مختلف در فصول مختلف را در تری دی مکس ایجاد کنید . مطمئناً این شبیه‌سازی تاثیر بسیار زیادی در کارتان خواهد داشت که شاید هیچ کسی از آن برای شماصحبت نکرده است.






 





نکته چهارم


 

معماری و رندر را متفاوت از دیگران ببینید .

 معماری در نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن را با خلاقیت خودتان در نرم افزار به تصویر بکشید فقط مدل سازی ساده انجام ندهید گاهی خلاقیت در معماری نمایش برگ های ریز روی پیاده رو یا چمن های کنار خیابان و نمایش خانه های کناری و خانه‌های همسایه ،نمایش تیر چراغ برق و ایجاد چند پرنده ،یک گربه در حال عبور از خیابان می تواند حس زیبایی به کارتان دهد فقط مدل سازی نکنید ،مدل سازی های خود را با جزئیات و ایجاد مدل ها و طرح های متفرقه از محیط پیرامون خود بیشتر نمایش دهید ،دنیای اطراف خودتان را کاملا حس کنید و قدرت خداوند بی همتا را در کارتان نمایش دهید . ایده های طراحی و رندر الگو از محیط طبیعی

بسیاری از ما دوست داریم صحنه های زیبا را خلق کنیم در حالی که ما می‌توانیم بهترین ایده و الگو را از محیط اطراف خودمان بگیریم شاید بارها برای ما اتفاق افتاده در کنار یک ساحل در یک جنگل و در یک محیط آرام قدم زدیم و بدون اینکه به محیط اطراف خودمان توجه کنیم شاید به این فکر کردیم که پس از بازگشت به خانه چگونه طرح معماری خودمان را ایجاد کنیم شاید ما بهترین الگو و ایده  را در جلوی چشمان خود یعنی قدرت خداوند مشاهده می کنیم ولی به هیچ عنوان در کارهای خودمان از آن استفاده نمی کنیم ، 

باید یاد بگیریم که به نور ها اهمیت دهیم متریال ها و صخره ها را درست ببینیم شما به عنوان شخصی که برای رشته معماری شروع به تحصیل کرده اید و یا به تخصص رسیده اید نیاز دارید تا محیط اطراف خود را متفاوت از دیگران ببینید ، نیاز نداریم تا فقط به درک فضاهای داخلی فضاهای بیرونی شکست ها و حجم ها دقت کنیم علاوه بر علوم معماری ما نیاز داریم تا بتوانیم محیط اطراف خودمان را صحیح ببینیم و بتوانیم در پروژه‌های خودمان از آن استفاده کنیم، هدف در ایم مقاله علاوه بر آموزش ایجاد حس ارتباط و اینکه چگونه یک طراح حرفه ای از آن ها به راحتی در کار های خود استفاده میکند و شما نیز نباید از آن غافل شوید . زیبایی های دنیا را ببین . وآموزش های سایت تری دی خانی را دنبال کن

ننویسنده : مجتبی امیرخانی . مدیر تیم طراحی تری دی خانی

مدرس و مشاور کسب و کار های معماری          www.3dkhani.ir

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

aftereffect-training-package-in-architecture

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

نظرات

سیما امیری
۱۳۹۹/۰۴/۰۲
سلام بسیار مطالب مفیدی دارید ...سپاس
تری دی خانی

سلام . ممنون از شما

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی