10 راه تبدیل کارفرما به مشتری دائم

10 راه تبدیل کارفرما به مشتری دائم
چکیده این مطلب : انتشار : 4261

10 راه فوق‌العاده که می‌توان کارفرما را به مشتری دائم تبدیل نماییم.


10راه فوق‌العاده که می‌توان کارفرما را به مشتری دائم تبدیل نماییم.

بی‌شک یکی از بهترین بخش‌های هنر هر فرد در بازار کار جذب مشتری است و اینکه چگونه در شروع هر کار این قدرت را در خودمان احساس کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم تا یک فرد را راضی کنیم که او متوجه شود ما توانایی انجام آن کار را داریم و با اعتمادسازی او را تبدیل به یک مشتری همیشگی کنیم.

پس برای یادگیری و قرارداد و اعتمادسازی یک کارفرما در ادامه مقاله با ماه همراه شوید.

 

كلید فروش موفق از سوی برایان تریسی

جلب اعتماد مشتری، امروزه بیش از هر زمان دیگری در فروش مطرح است.

 

هنوز به مرحله ورود یک شخص به عنوان مشتری نرسیده‌ایم و در این مرحله باید ابتدا دانش و قدرت خودتان را در زمینه کاری افزایش دهید. در این مرحله به بخشی از کار رسیده‌اید که می‌توانید خود را آنالیز کنید و با یک سوال ساده از خودتان که آیا من واقعاً توانایی انجام این کار را دارم؟

 

شروع کنید. فرقی نمی‌کند پیمانکاری یک سازه کوچک و یا طراحی داخلی و یا طراحی نمای ساختمان و معماری.

 

 

مرحله جدید

بهتر است  در قدم دوم بر روی نوع روابط خود با اشخاص کار کنیم و منظورمان از اشخاص در این مرحله به قسمت از کار رسیده‌اید که می‌توانید خود را آنالیز نمایید و باید سوال کنیم از خودمان آیا من واقعاً توانایی انجام آن را برای شروع دارم. اما همیشه به خاطر داشته باشید که هدف انجام درست و بهترین کار می‌باشد و نمی‌خواهیم فقط با یک قرارداد مشتری را تبدیل به پول کنیم .




 

 

باید یک مشتری در بازار همیشه برایمان همان مشتری باقی بماند. پس او بهترین وسیله تبلیغاتی در آینده برای شما و دفتر کارتان خواهد بود،

 

 پس توانایی فنی انجام کار را پیدا کرده‌ایم و حالا بهتر است بر روی روابط و نوع صحبت‌ کردن با مشتری تلاش کنیم. فن بیان و انتقال مطلب و شیوایی کلمات درست در درجه اول کار است و به هیچ عنوان از کلمات تخصصی کارتان  بیش از اندازه استفاده نکنید. مانند رندر- پست پروداکشن- متریال گذاری یا هر رشته و شغل دیگری .  

مرحله بعدی

بهتر است در قدم دوم بر روی نوع روابط خود با اشخاص کار نماییم و منظورمان از اشخاص یک فرد معمولی نیست، شخصی که شما و دفتر کار شما را انتخاب کرده و شما باید درباره یک پروژه نحوه ارائه کار و تحویل مراحل انجام با او وارد مذاکره  شوید و  او انتظار راهنمایی از شما را دارد و اینکه شما چطور در این‌باره شیوا و روان صحبت کنید بسیار بسیار اهمیت دارد.

چند نکته مهم که رعایت نمودن آن‌ها برای یک دفتر و قرارداد لازم و اجباری است.

حالا به این نکته ها توجه کنید و روی آنها کار کنید

1-      به هیچ عنوان از کلمات تخصصی استفاده نکنید. مشتری نیاز دارد تا با یک زبان ساده به او بفهمانید که می‌توانید کارش را به نحو احسن انجام دهید.

 

به طوری که شاید تمام طرح‌های قبل از آن را فراموش کند. ( طرح های قبل از تو سوء تفاهم بود )

2-     یک دفترچه یادداشت بردارید و نکاتی را که او در هنگام صحبت و توضیحات و خواسته‌هایش از پروژه بوده را کامل و در همان لحظه جلویش  یادداشت نماییم . این کار باعث می‌شود که مشتری متوجه شود شما چقدر به کارهای او اهمیت می‌دهید و چه مقدار خواسته‌هایش برای شما مهم است.




3- در پشت میز خود ننشینید

بهتر است از لحظه ورود مشتری از پشت میز بلند شده و در کنار او بنشینید و هم‌صحبت شوید. با این حرکت او احساس راحت‌تری را در مقابل شما دارد و به اصلاع صمیمی میشود .  و دعوت به یک نوشیدنی عملکرد کار را بهتر نمایش می‌دهد.

 



4- تا جایی که امکان دارد از صحبت‌هایی نظیر مشکلات و گرفتاری‌های جامعه در صحبت‌ها دوری کنید و به جای آن یک خاطره خوب تعریف کنید که برایتان جالب و کمی خنده‌دار بوده و در مقابل او هم یک برنامه  و داستان مشابه شما  را  تعریف خواهد کرد و شما متوجه میشوید که چه چیز برایش اهمیت بیشتری دارد.

5- دانش خود را در زمینه کاری افزایش دهید.

اگر طراحی داخلی و دکوراسیون و نظارت اجرا را در برنامه کار خود دارید .اطلاعات به روز و نرم‌افزار و شناخت هرکدام که چه کمکی می‌تواند به روند پروژه کند را کامل یاد بگیرید ، زیرا مشتری‌های امروز اطلاعات بالایی در مورد پروژه خود دریافت نموده‌اند و قبل از آنکه وارد دفتر محل کارتان شود از گوگل تمام سوالات را پرسیده‌ است . از جمله قیمت پروژه- مراحل انجام- زمان لازم- تعداد نیروها و غیره- پس صادقانه راهنمایی نمایید.

6- برخلاف تصور برخی افراد که می‌گویند با مشتری‌ها صمیمی نشویم باید به عرض برسانیم سخت در اشتباه هستند. اعتماد سازی

(یک شخص برای دوست و برادر خود بهتر پول پرداخت می‌کند تا یک شخص غریبه)

پس اگر می‌توانید با او یک قرار تفریحی بیرون از دفتر کار هم بگذارید. مثلاً کوه‌نوردی و یا در یک رستوران و دعوت به یک نوشیدنی (البته این بخش بیشتر برای بعد از قرارداد کاربرد دارد. نه مرحله اول)




اگر میخواهید شخصی را از خودتان دور کنید از او در خواست پول کنید

 

 


7- یادتان باشد برای هزینه و قیمت پروژه وقت کافی بگذارید. همان لحظه اول قیمت را نگویید.

نترسید کار به اصطلاح بپره. با تصمیم درست و آرامش یک قیمت تهیه کنید از همان لیستی که در دفترچه خود هنگام صحبت در محل کار و پروژه یادداشت  کرده‌اید. بهترین کمک برای تهیه هزینه‌هاست.

پس برای گفتن قیمت صبور باشید و آن را در همان جلسه اول مطرح نکنید و بعد از بررسی موارد یک فرم قرارداد و میزان انجام هر کار و زمان و فضاهای نیاز به طراحی به همراه قیمت نهایی و یک نکته مهم‌تر وجود

یک offer در قرارداد یک بخش از کار را به عنوان تخفیف و هدیه به کارفرما انجام دهید. همه ما تخفیف و جایزه را دوست داریم و یادمان می‌ماند.

8- اگر کارفرما با همسر خود به دفتر کارتان آمده مراحل اداری- شهرداری و نظام مهندسی و این قبل کارهها را فقط با آقای کارفرما و مراحل طراحی داخلی- فضای آشپزخانه کف پوش و رنگ اتاق‌ها را حتماً حتماً از همسر او بپرسید(اگر همراه او بود ). با این روش صحبت‌های شما بین هر دو شخص تقسیم شده است و همسر او از اینکه او را هم در صحبت‌ها شریک نموده‌اید و سکوت نکرده بسیار احساس خوش‌آیند و رضایت می‌کند و به این شکل تا اینجا برد با شما بوده است.

9- و درنهایت یکی از مهم‌ترین کارها که در اول هم توضیح دادیم داشتن یک ایده خوب برای کار می‌باشد. پس از آنکه صحبت‌های آن‌ها را خوب گوش کردید و راهنمایی‌های لازم را انجام دادید نوبت به آن است که کار را شروع کنید اما این بار نه مثل همیشه.

کمی تحقیق برای هر پروژه لازم است.

بعد از آن ایده‌یابی و یا ایده‌های جدید در طراحی و هر چیز.

سعی کنید یک روش خاص را تجربه کنید. کاری جدا از کارهای تکراری دفاتر معماری و غیره انجام می‌دهند- خلاقیت را با تمام وجود در ذهنتان و حتی همکارانتان شکوفا کنید تا در برنامه بعدی و پیشنهاد یک ایده به کارفرما بتوانید به او بگویید که این طرح فوق‌العاده است اگر اجرا شود.

10- و مهمترین مورد حقیقت را بگویید و صادق باشید . هرگز برای گرفتن یک کار و قرار داد با مشتری  از همکارانتان جلوی او بد گویی نکنید . با این کار نه تنها شما در دید او بهتر نخواهد کرد  بلکه این رفتار نادرست باعث میشود که در ذهن او یک فرد بی تجربه و کم سواد جلوه کنید که با تخریب همکاران میخواهد خود را بهتر معرفی کند.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

3d max-training-package-in-architecture

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

The-object-is-ready-for-3dmax

آبجکت آماده تری دی مکس

در این بسته آموزشی آبجکت های آماده با موضوعات مختلف برای طراحی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی . برای فضاهای مسکونی . اداری . ورزشی . پارک . ساحل . تجاری . پزشکی . و غیره تولید و جکع آوری شده است

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی